Bozcaada’nın ikonu haline gelen ‘Göz Kırpan Kız’ isimli duvar resmi, resmin sahibi Ressam Cemil Onay tarafından silinmişti. Onay kendisine resmi neden sildiğine dair soruların geldiğini belirterek sosyal medya hesabından açıklamalarda bulundu.
Bilindiği üzere Bozcaada’da bulunan ve bir dönem Türkiye’de en çok öz çekimin yapıldığı resim olarak ilk dörde giren Göz Kırpan Kız isimli duvar resmi Ressam Cemil Onay tarafından silinmişti. Onay kendisine konu ile ilgili çok sayıda soru geldiğini belirterek, sosyal medya hesabından bir açıklama yayınladı. Onay açıklamasında şu ifadeleri kullandı, “Göz Kırpan Kız’ı neden sildim? Bu manifestoyu vermek konusunda epey düşündüm. Yakınlarım sebebini biliyor. Fakat tahmin ettiğim gibi yoğun bir şekilde sezonda soruluyor, ama şöyle başlamalıyım; resmi yapma sebebim Amerikan sarmaşığının mevsim dönüşlerinde türlü harika renklere bürünmesiydi. Öyle değil midir? Kadınlar bunaldıkça ya kendilerini ev işlerine kaptırır ya da saçlarıyla oynar. Bu empati yüzünden belki kadınların ilgi odağı oldu. Resim ve isim alâmetifarika olunca Bozcaada turizm gidişatını sert ve tadında eleştiren grafitiye dönüştü. Göz Kırpan Kız gitmişti. Adanın bu halinden kaçan-kaçacak birçok iyi arkadaşım gibi. Performansın şova sanatın popa dönüşmemesi bıçak sırtı bir konu” dedi.
TÜM KADINLAR ÖZGÜRDÜR
Onay açıklamasına silinenin sadece bir resim olduğunu vurgulayarak şöyle devam etti, “Aynı duvara, başka duvarlara o resmi ve tüm hallerini yapmam mümkün. O kadar belleğimize yerleşti ki bakmadan ya da teknoloji yardımıyla resmi canlandırabilirim. Peki kocası, sevgilisi, aşığı tarafından öldürülen kadınları hangi ressam kim geri getirebilir? Dikkatli olanlar bilir ben duvarın devamına büyük usta Yaşar Kemal in, “Bu ülkede dört şey olmayacaksın. Kadın, çocuk, ağaç, sokak hayvanı” tespitini resmetmiştim. Muraldan duvar resmine, duvar resminden afişe, afişten grafitti ye yürüyen bir resim oldu. Beyaza boyadığımda artık kavramsal bir resme dönüştü. Kadına şiddetin temel sorununun sahiplenme olduğunu düşünüyorum. Resim benim, isim benim, tüm dijital hakları benim. menşei belgesi benim, ama tüm kadınlar özgürdür”
Onay açıklamasına silinenin sadece bir resim olduğunu vurgulayarak şöyle devam etti, “Aynı duvara, başka duvarlara o resmi ve tüm hallerini yapmam mümkün. O kadar belleğimize yerleşti ki bakmadan ya da teknoloji yardımıyla resmi canlandırabilirim. Peki kocası, sevgilisi, aşığı tarafından öldürülen kadınları hangi ressam kim geri getirebilir? Dikkatli olanlar bilir ben duvarın devamına büyük usta Yaşar Kemal in, “Bu ülkede dört şey olmayacaksın. Kadın, çocuk, ağaç, sokak hayvanı” tespitini resmetmiştim. Muraldan duvar resmine, duvar resminden afişe, afişten grafitti ye yürüyen bir resim oldu. Beyaza boyadığımda artık kavramsal bir resme dönüştü. Kadına şiddetin temel sorununun sahiplenme olduğunu düşünüyorum. Resim benim, isim benim, tüm dijital hakları benim. menşei belgesi benim, ama tüm kadınlar özgürdür”